Algoritm:

- algoritmul pe care se bazeaza proiectul este backtracking; inteligenta artificiala este implementata folosind conceptul de backtracking; se pare insa ca,pentru o supravietuire "mai" indelungata nu este suficienta aflarea pozitiei optime intrucat nu intotdeauna aceasta asigura si viata.
- si anume: se ia fiecare piesa si se incearca toate posibilitatile de a o aseza. Dupa fiecare pas, adica dupa fiecare incercare de a aseaza piesa, se compara noii "parametrii" cu cea mai buna pozitie de pana atunci si se actualizeaza (daca este cazul) coordonatele pentru cea mai buna pozitie in conformitate cu anumite prioritati stabilite. Dupa toate incercarile posibile, inclusiv incercarile pt piesa rotita, algoritmul pozitioneaza piesa in locul cel mai bun.

prioritati:

- stocarea pieselor deasupra cator mai putine gaurele;
- o cat mai mare suprafata de contact;
- pozitionare cat mai aproape de baza pentru evitarea construirii de turnuletze;

- piesele:

- sunt in numar de 14 si sunt citite dintr-un fisier numit "matricea1.txt".

O linie este compusa din:
-> nrp = numarul de patratele continute de piesa;
-> (x,y) = coordonatele fiecarui patratel ce compune piesa => nrp*2 (referinta (1,1) o
reprezinta coltul stanga sus a matricei a[20][10], tabla);
-> x1 si y1 = coordonate de referinta (folosite la rotire spre ex);
-> nn = latura patratului in care se va realiza rotirea piesei;
-> rotatii_posibile = numarul de rotatii pe care le permite piesa;